W każdym dniu powinna być co najmniej raz surówka z warzyw i owoców

Nie znaczy to wcale, że zawsze ma to być jakaś specjalna sałatka. Jagody posypane cukrem, jabłko na surowo, rzodkiewki, pomidor w całości to też surówka. Przy planowaniu poszczególnych posiłków specjalną uwagę należy zwrócić na I śniadanie, kolację i posiłki dodatkowe (II śniadanie lub podwieczorek), bo przy planowaniu obiadu popełniamy zwykle mniej błędów. Śniadanie spożywamy po długiej przerwie nocnej i najczęściej przed największym wysiłkiem w ciągu dnia. Powinno ono dostarczyć nie tylko odpowiedniej ilości kalorii, ale również dostatecznej ilości wszystkich składników pokarmowych. Najbardziej wskazane jest wprowadzenie do śniadań potrawy gotowanej, wartościowej a mało pracochłonnej (np. zupy na mleku, kaszy na gęsto z surówką, makaronu z serem itd.). Szczególnie przy skromnym budżecie potrawy gotowane ułatwiają wprowadzenie w praktykę zasad racjonalnego żywienia; są przy tym bardziej objętościowe i na skutek tego łatwiej zaspokajają głód. Jako napój do śniadania najlepiej podawać mleko lub białą kawę, zrywając zdecydowanie z herbatą i czarną kawą. Pieczywo należy podawać mieszane tzn. ciemne i jasne. Dodatki do pieczywa należy możliwie jak najbardziej urozmaicać, szczególnie jeśli nie możemy ipodać w tym dniu potrawy gotowanej. Celowe jest wprowadzenie różnych past, które wzbogacają wartość odżywczą śniadań i zwiększają ich atrakcyjność. Dodatek owoców czy warzyw (jabłka, pomidory, marchew itd.)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *